tisdag 9 augusti 2011

Spelarintervju med Pontus "Pajnie" Andersson

Vi här på IHLF utsåg honom till vårens spelare i FIF och ingen kan väl ha undgått Pontus publikfriande försvarsspel med kroppstacklingar som sitt signum. Passa på att kolla in Pajnie i höst för det kan vara så att han är på väg bort från Furuby IF.....


Grattis till utmärkelsen Vårens Spelare. Någon/Några du vill tacka? 
Big Tony. Det finns inget lättare än att spela back med en bra målvakt bakom sig.

Hur tycker du själv att din vårsäsong har varit? 

Okej, Inget märkvärdigt. Jag har väl gjort några bättre matcher och några sämre.

Vem har sämst humor i truppen? 

Vet inte man har ju olika humor. Men roligast är Big Tony(Anton Hindström reds. anm.) och Masse!

Vad ska du göra för att behålla utmärkelsen och även blir Årets Spelare i slutet av säsongen? 

Träna vidare och göra mitt bästa.

Hur skulle du sammanfatta truppens vårsäsong? 

Vi har mestadels spelat bra, snygg och rolig fotboll på marken vilket har gjort att de andra lagen haft svårt att hänga med. 

Vem är svårast att ta bollen av i truppen? 

Utan tvekan Matte. Har nog aldrig tagit bollen av han på ett schysst sätt.

Har du hitta på något spännande i sommar som du inte vänta med att berätta för alla läsare? 

Pass..

Vem i truppen har du helst i ditt lag på träning? 

Anton Sjöman, för han ger alltid 110%.


Viktor Hindström har i en tidigare intervju sagt att hans mål har varit att göra fler mål under säsongen än dig och just nu leder han med 2-0, hur ser du på detta? Och hur ska du ändra på de? Och hur mycket älskar Ville sitt hår egentligen? 
Hade jag hängt mina chanser som jag fått på hörnorna så kunde jag nog ha gjort 3-4. Så får väl se till att skärpa mig på den biten. Väldigt mycket, men han har klippt sig nu efter en liten incident på fyllan där största delens av hans tofs klipptes bort!


(Vi ser väldigt gärna att Ville kontaktar oss och berätta mer om denna "incidenten" för vi anser att det ligger i allas intresse som följer Furuby IF att få veta vad som egentligen hände den gången när någon förstörde Villes modjo så brutalt. Ville, vi vill alla ha namn för något sådant här kommer man inte undan ostraffad!)


Hur mycket vill du vinna serien i år? 
Väldigt mycket. Vet inte om jag är kvar i Växjö tills nästa säsong (WTF!? reds. anm.) så hade varit roligt nu när vi har chansen.

Fem snabba med Pontus
Anton Sjömans ben och dina armar eller Antons armar och dina ben? Sjömans ben och mina armar.
Saharaöknen eller Gobiöknen? Öken.
Mittback eller Forward? Forward.
Skinka eller Skinkan? Skinkan.
Att vara eller inte vara? Vara.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar