onsdag 10 augusti 2011

Möt Niklas Gullberg

Han har varit föreningen trogen i alldeles för många år och är en av förenings mest älskad. Vi tog ett snack med den alltid så sympatiske Niklas Gullberg och pratade om åren som gått och det som komma skall.


Niklas, Furuby IF bildades 1933 men ryktet säger att du har funnits med i föreningen längre än så, stämmer detta eller hur länge har du egentligen varit aktiv i föreningen?
Jag tror det är den 20:e säsongen när det gäller seniorfotboll, sen har man ju varit aktiv sen 7 års ålder när det gäller pojklagsfotboll.

På senare år har du lagt skorna på hyllan och varit verksam inom truppen på andra sätt. Kan du berätta mer om detta för oss som inte finns med i omklädningsrummet?
Jag har ju varit lagledare ett antal gånger genom åren men på senare tid har Björn "Böna" Gustavsson tagit över den sysslan och jag blivit mer en hjälpreda. Däremot har jag blivit vad jag vet klubbens första massör, så innan matcher är det fullt upp, speciellt med Micke T och Hannes, hehe. En annan sak man måste vara stolt över är ju att jag fått ta över matchklockan efter Erik, han håller nog koll på mig var han än befinner sig.

Inga planer på en comeback?
Ingen comeback men jag skulle inte tveka om jag fick en förfrågan om det saknades folk till nån match.

Du måste sitta inne på en mängd historier som skett under åren, någon särskild du vill dela med dig av? Finns det någon särskild säsong som har etsat sig fast? Varför i så fall?
Jag vill inte hänga ut nån men när Johan "Geting" Gustafsson var aktiv hände det alltid något varje match eller träning, skrattanfall var bara förnamnet! Säsongen vi tog steget upp i 4:an är klart nummer ett, tyvärr var varken jag eller Johan N på plats. Vi befann oss i Schweiz på min kusins bröllop så vi fick ha telefonkontakt med Böna, men jädrans vad vi skålade för grabbarna efteråt och visade för schweizarna hur svenska fotbollsspelare firar, haha.

Om du skulle jämföra Niklas Berglund med en internationell stjärnspelare vem skulle det vara i så fall?
Jämföra Bulan, utan tvekan Stefan Schwarz kanon som defensiv mittfältare och stentuff.

Vad är den största skillnaden med Furuby IF och seniortruppen om jämför när du gjorde dina första säsonger och i dag?
Den största skillnaden från förr o nu är att spelet har blivit mycket snabbare.

Hur är Saso att arbeta med? Och vad har han tillfört i år?
Saso är absolut en av dom bästa tränare jag arbetat för,han vill alltid ha en diskussion innan han tar ut laget så man känner sig mer delaktig, ringer alltid nån gång i veckan o kollar av läget. Mer teknisk fotboll o att ge spelare mod att tro på sig själva.

Du är också känd för att sitta inne på en vänsterfot som kunde smeka bollen på ett varsamt men ändå bestämt sätt, vem har truppens bästa vänsterfot idag?
Det finns två stycken. När det gäller frisparkar är det utan tvekan Ville, men sen har du ju Eric Rosander och den mannen kan ju göra mål från dom mest konstiga ställen.

Hur tror du att säsongen kommer utveckla sig för FIF?

Om vi bara skärper oss och inte tappar fokus så tar vi hem serien, ingen som helst tvekan för vi har den klart bästa truppen!

Bästa mespelare genom åren?

Johan "Geting" Gustafsson, bara att ge han bollen så var det mål.

Favoritlag förutom FIF?
Liverpool

Till sist måste vi också få veta vilken favoritfilm som filmälskaren Gullberg har?
Nyckeln till frihet


Vi tackar så mycket och kan också hälsa att Gullan nu också tar emot massagekunder privat, så kontakta Niklas för en tid redan idag!



Vi på IHLF har nu också underlättat för er läsare genom att på högerflanken lagt till Etiketter och under etiketter hittar ni underrubriker. För tillfället finns det bara intervjuer men där finns alla intervjuer som vi har gjort om man blir sugen på att läsa någon gammal goding. Väl mött!

1 kommentar:

  1. Kul det här med intervjuerna. skoj att läsa om en gammal stofil som Niklas med :)



    Jensa

    SvaraRadera