torsdag 11 augusti 2011

Med licens att springa ner målvakter: Hannes Wähämäki Svensson

Vad kanske inte alla vet och vad som verkligen är värt att ta upp till ytan är att Hannes inte bara är en bra kille och en duktig fotbollsspelare, nej, han är också Furuby IF:s egna greenkeeper och har i år lagt ner ett enormt arbete tillsammans med sin far, Herr Ordförande, för att få till planen så fin som den har varit och är idag. Ett arbete som görs lite i de tysta men som förtjänar en stor kram från samtliga medlemmar i föreningen (och andra svikare), en stor eloge till Hannes! Men killen är mer än bara så....


Till att börja med, kan du berätta vem Hannes är när han inte syns till på Furuvallen? 
När jag inte är på vallen så är det antingen bortamatch eller så jobbar jag, typ. Jag gör inte så mycket! 

Din pappa är ordförande i föreningen, tror du att det gör att du har större press på dig än andra i laget?

Nej det skulle jag inte vilja påstå! 
(Eller känner man sig för pressad för att svara något annat?)
Vad har du för styrkor som fotbollsspelare och vad skulle du eventuell behöva träna mer på? 

Jag har väl en helt okej fart i benen när jag inte bara står och väntar, så snabbheten och fysiken kanske. Tekniken är väl inte den bästa.

Har du någon favoritspelare?
Lionel Messi! Jag gillar att se på rolig fotboll! 

Vem är snyggast i truppen?
Snygg-Mackan

Under säsongen har du gjort mycket mål i b-laget men har haft det svårare att sätta dit den i a-laget, vad tror du är förklaringen till detta och hur ska du ändra på det i höst? 

För lite speltid i a-laget skulle jag vilja skylla på men sämre backar i b-serien kan också vara en anledning! 

Om du fick byta liv med vem som helst för en dag vem hade det blivit och varför? 

Pass, kommer inte på något! 
(Efter de svaret så vet vi alla fall vem i truppen som har sämst fantasi. Grattis Hannes!)


Vem är starkast i truppen? 
Tommie!

Vad har Saso lärt dig under året? 

Ta det lilla lugna.

Det kan vara så att du är truppens ända riktiga hårdrockare. Men förutom dig, vem tycker du är mest hårdrock i truppen? 

Henke för han har tuffa tatueringar. Och Nils för han är Nils.

Vilken var den senaste boken du läste? 

Körkortsboken.

Hur långt upp i tabellen tror du att b-laget har möjlighet att klättra innan säsongen är slut? 

Jag tror vi kommer upp i en top 3 om det fortsätter som det har gjort de senaste matcherna!

Till sist, hur firar man, enligt dig, en serieseger på bästa sätt? 

Jag har aldrig vunnit en serie, bortsett från B-laget förra året som vi vann efter halva säsongen med dundercoachteamet. Så jag vet inte riktigt!

Fem snabba med Hannes
Kokt eller stekt? Stekt
Biceps eller triceps? Trissarna
Nisse eller Simon? Nils! 
Tomato eller tomato? Tomat.
Mild eller stark sås? fiftyfifity

1 kommentar:

  1. Bortamatcher alltså Hannes, nog visste jag att du är en hunk men att du har så många bortamacther hade jag ingen aning om, men det blir väl så när man bor hemma hos pappa ;-)

    SvaraRadera