fredag 12 augusti 2011

Henrik Gustafsson har många konstiga tatueringar, borde vara förbannat bra på tv-spelet FIFA med tanke på hur mycket han verkar spela det men han är också en förbaskat bra kille som alltid prioriterar fotboll framför flickvännen, och det är helt klart en kille i vår smak som vi vet att Ni vill veta mer om.


Henrik, du kom till FIF inför förra säsongen och kommit bra in i laget men hur kommer det sig att du hamnade just i Furuby?
Jag gick på Fagrabäck med bla Ville,al,sjöman så det är genom dem egentligen.

Vilka klubbar har du spelat i tidigare? 
Växjö Norra

Vad gör du helst när du inte spelar fotboll? 
Det får väl bli dricka lite öl och spela fifa.

Vem i truppen skulle du helt ta med dig till en öde ö?
Viktor "Galten" Hindström, han är ju kock.

Du är en spelare som har används på en rad olika positioner men var föredrar du att spela om du får välja fritt?
Yttermittfältare.

Styrkor och svagheter som fotbollsspelare?
Tekniken och sen är jag väl hyfsat snabb med. Svagheter är väl ölmagen och konditionen.

Om du skulle jämföra dig själv med en internationell storspelare vem blir det då?
C.Ron


Vem i truppen är svårast att ta sig förbi på träning?Viktor "Galten" Hindström

Bästa med- och motspelare genom åren? 

Calle Svensson. Sen är väl Rosander värst och möta.

En svår bortamatch stundar mot Tvärskog borta, vad tror du är nyckeln till tre poäng och vågar du tippa ett slutresultat och målskyttar?Jabulani, 3-1, sjöman,jag och torpeden

På vilka positioner slutar a- respektiver b-laget när vi senare i höst summerar säsongen?A-laget slutar etta och b-laget i övre delen av tabellen.

Några avslutningsord till våra läsare?Vallfärda till Furuvallen nu i höst
!


Henrik fyller i fem meningar


Om jag vann 50 miljoner skulle jag köpa viploge på Camp Nou.

Om jag var Saso för en dag skulle jag ge nisse kaptensbindeln

Innan match måste jag alltid spela fifa

Om jag fick bestämma skulle Nisse vara Lekledare på lagfesten för att han är en självskriven ledare!

Om jag fick bestämma skulle årets avslutningsfest vara i klubbstugan och ha mästartema





.................................................................................


Vår senaste omröstning är avgjord och ni läsare har utsett Derbyvändningen mot Åryd i b-lagsserien till vårens bäst match! Det blev en historiskt jämn omröstning där vändningen i Liatorp och utklassningen mot Virestad fick dela på andraplasten. Som vanligt visa ni läsare prov både både stor kunskap och bra smak.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar