torsdag 2 juni 2011

På djupet med FIF:s bästa vänsterfot!

I nästan en månads tid har vi låtit er rösta om vem som har den bästa vänsterfoten i årets spelartrupp. Resultat talar för sig själv, med över 60 % av rösterna vann Viktor "Ville" Hindström! En förkrossande seger men rättvis tycker vi efter Villes två urläckra frisparkar som i år som har resulterat i avgörande mål. Vi hoppas så klart på flera mål men vill också veta lite mer om Ville och tog ett snack med honom.

Först får vi passa på att gratulera till vinsterna, dels mot Liatorp dels som lagets bästa vänstefot som våra läsare har utsett dig till. Vad säger du om Liatorpsmatchen till att börja med?

Matchen mot Liatorp kändes lite som förra säsongen, lite ostadigt, men ändå ett tecken på styrka att vända. Känns som vi har fått in en vinnarmentalitet i laget, sen alltid lite tufft i mitten på serien.

Och utmärkelsen Lagets bästa vänsterfot?

Jag är mycket smickrad eftersom Eric va med i omröstningen.

Vem röstade du på?

Jag röstade inte.

En naturlig fråga blir ju så klart, vem har lagest bästa högerfot enligt dig?

Masse har ett mycket fint tillslag men Nicke vinner det.

Hur skulle du beskriva dig själv som fotbollsspelare? Styrkor, svagheter?

Mig själv som fotbollsspelare, puh, ojämn med låg lägstanivå och en hög högstanivå, och lite hetsig.
(Här tycker vi på redaktionen att Ville var lite väl blygsam och vill gärna lyfta fram hans fina teknik, hans vilja och sedan anser vi att han har förbättrat både sitt försvarsspel och huvudspel avsevärt)


Vad har du för målsättningar med säsongen? Både individuellt och lagmässigt?

Min målsättnig är att vi ska till fyran och sen ska jag göra mer mål än Pajnie.

Vad gör du när du inte spottar in frisparkar i div 5 södra?

När jag inte gör det så jobbar jag just nu på palladium som kock.

Bästa fotbollsminne?

Mitt bästa fotbollsminne är när vi P14 vände ett 0-2 underläge mot öster till 3-2 jag gjorde 2-2 målet.

Bästa med- och motspelare du haft/mött?

Johan Tengvalius va riktigt duktig på sin tid. Den bäste jag mött är nog Fidde Modigh i Ljungby

Favoritlag (förutom FIF)?

FC Barcelona

Vem i truppen hörs mest i omklädningsrummet?

Rosander har alltid något att ta upp.

Vem är latast i truppen?

Latast skulle jag nog säga är vår allas Biker Mike, inte långt efter Fralle

Något som du till sist vill säga till fans, medspelare, motspelare och de som röstat på dig?

Jag vill tacka alla som röstade på mig, till våra motspelare skulle jag säga "FRUKTA" och till mina medspelare säger jag keep it up.

Vi tackar Ville å de ödmjukaste för hans tid och ser fram emot nya magiska saker relaterat till hans vänsterfot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar